Dag zes - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Dag zes - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Dag zes

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 Juli 2014 | Thailand, Phitsanulok

We zitten in de bus op weg naar Sukhothai en daarna Lampang.
In Sukhothai hebben we weer een tempelcomplex bezocht. Dit is een prachtig aangelegd historisch park met Boeddha beelden en lotus vijvers.
Thomas legt ons uit dat er zeven verschillende Boeddha afbeeldingen zijn. Deze staan voor de dagen van de week. Elke geboortedag heeft een eigen Boeddha en kleur. We krijgen een kopie met afbeeldingen en de kleur erbij. Zodat we op zoek kunnen gaan naar het juiste beeldje.
In het park hebben we rondgereden met een fiets. Normaal gesproken zouden we hier wandelen maar omdat de groep het fietsen in Bangkok zo leuk vonden waren er fietsen geregeld. Na het fietsen brachten we de fietsen weer terug en de Thai die de fietsen aan nam zei: Nu lekker bakkie! We hebben daar een lekkere cappuccino gedronken en de kids een smoothie met vers fruit.
De reis wordt uitgevoerd door Touroperator Kras. Dus als Buchie ons als groep bij elkaar wil hebben roept ze het een hel stemmetje “Kraskras”. Het is ook leuk dat ze in derde persoon praat: Buchie sorry, of Buchie follow.
We hebben geluncht op een groot houten plateau boven een rivier. Het was aangelegd als een soort jungle.
Na de lunch reden we verder naar het noorden. Het landschap zie je veranderen, prachtige terrassen van rijstvelden en mooie palmbomen. Het lijkt wel meer op een jungle. De wegen worden ook beter hebben niet meer zoveel last van zeer open asfalt ( lees flinke gaten)
Bezochten onderweg de mooie boeddhistische Wat Phrathat Lampung Luang tempel. Kregen de opdracht om te bidden voor mooi weer. Er hangt weer regen in de lucht. Dat zou heel jammer zijn want we gaan zo met paardenkoetsen een stadstoer maken en daarna buiten dineren met uitzicht op een waterval.
De temperatuur is continu zo’n 30-35 graden met redelijk wat zon.
Inmiddels zijn we aangekomen in het hotel in Lampang. Ik zit met mijn voeten omhoog. Ze zijn zo dik dat het gewoon pijnlijk is. Ze deden Ron herinneren aan varkenspootjes in de erwtensoep. (de schat!).