Dag elf en twaalf - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Dag elf en twaalf - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Dag elf en twaalf

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Augustus 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Zoals gezegd, de eerste dag zonder wekker. Maar natuurlijk weer vroeg wakker, we zitten al echt in een vakantieritme (ahum).

Op ons gemak hebben we de koffers even opnieuw gerangschikt. Handbagage ingepakt met extra spullen voor in de nachttrein.
Tijdens het ontbijt om negen uur spraken we mensen uit de groep die naar het “ illusion art museum”. Dit is lijkt een 3-D museum. Op de muur zijn allemaal plaatjes geschilderd, daar kan je op allerlei gekke manieren voor gaan staan. Als je dan op een bepaalde plek een foto maakt, krijg je een 3-D effect. Geweldig leuk!
We hebben net twee uur Thaise massage mogen ervaren. Het had wat ons betreft nog wel twee uur langer mogen duren. Wat was dat heerlijk zeg. De twee uur waren zo om. We gaan het zeker nog een keer doen deze vakantie.
Bij het hotel gingen we de koffers halen en vertrokken met mini busjes naar het station voor de nachttrein. Ik snap dat we van te voren een massage hebben gekregen, dan komen we minder brak aan morgenochtend.

In de trein staat een diner box klaar, hier zit heerlijk eten in, o.a een gebakken kippenpoot. Normaal gesproken zijn de zitbanken heel snel omgetoverd tot bedden. Maar Buchie staat zich rot te ergeren. Als we haar vragen wat er aan de hand is, geeft ze aan dat 40 bedden binnen 15 minuten verbouwd kunnen worden. Deze nieuweling is 45 minuten bezig geweest.
De treinreis is een en al gehobbel. Slapen doen we niet. We zijn ’s ochtends bij aankomst om vijf uur dan ook wel brak. Het is voor het eerst dat de trein iets te vroeg aankomt. Na een uur met de bus gaan we ontbijten. Daarna staat er weer een tempel bezichtigen op het programma. Onderweg zien we bij een eettentje gebraden rat. Dit schijnt een lekkernij te zijn. Toch op de vroege ochtend maar niet proberen.
We bezoeken ook de erebegraafplaats (met 1700 omgekomen Nederlanders), River Kwai en rijden met een lokale trein een stuk over de beruchte spoorlijn. De trein heeft maar liefst meer dan een uur vertraging. Dus inspecteert Ron even het spoor. Het ziet er niet uit. Hele brokken uit de rails. Ron heeft hiervan een foto genomen.
Op weg naar het hotel komen we een groep wilde apen tegen. Thomas geeft aan dat deze gevaarlijk zijn.

In het hotel hebben we een mooie kamer. Ook is er een prachtig zwembad. Amber is de enige van ons die een duik gaat nemen. Wij drieën proberen wat te rusten, want vanavond gaan we met een vlot de rivier op. Hierop wordt het diner geserveerd.
Het dineren op het vlot over de rivier was echt super!!
Ook al waren we allemaal enorm moe, het werd een groot feest.
Er was saté met pindasaus met friet en Thais eten.
Hollandse meezing nummers werden er gedraaid, polonaise gelopen. Om 20.30 uur was het afgelopen, het vlot meerde weer aan en gingen we moe maar voldaan naar het hotel terug.

Morgen weer om 6 uur de wekker en gaan we verder richting het zuiden.

• 05 Augustus 2014 - 22:57

Plony:

Net weer even "bij gelezen". Wat een mooie belevenissen weer!
    Voor ons heel herkenbaar: lekker ronddwalen in Chang Mai, de nachttrein, indrukwekkende begraafplaats van River Kwai, prachtig! Ben benieuwd naar het volgende verslag!

• 06 Augustus 2014 - 15:15

Wilma V D Neut:

Leuk weer wat te lezen over jullie val me tegen dat je geen rat heb gegeten op naar het volgende verslag Gr wilma