Dag 13 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 Augustus 2014 | Thailand, Hua Hin

Vanmorgen keek iedereen weer wat frisser uit zijn ogen.
Een nachtje wat beter slapen doet iedereen goed.

Na het ontbijt gingen we weer voor twee uur de bus in. De eerste stop was bij de drijvende markt van Damnoen Saduak, de grootste van Thailand. Daar stapten we in : 'James Bond bootjes'. Deze werden zo genoemd omdat daar de film: 'The man with the golden gun' is opgenomen. Hiermee zijn we door de kanalen gevaren.
Ron is ook nog even op de gevoelige plaat vastgelegd met een python om zijn nek.

Na weer eens anderhalf uur met de bus gingen we in een hotel lunchen. Iedereen stond tien minuten voor de afgesproken terugkom tijd al bij de bus te wachten. We hadden duidelijk zin om het laatste stuk te rijden en op het strand van Hua Hin te relaxen.
Bij aankomst bleken er geen kofferjongens te zijn en de kamers nog niet te zijn geregeld in het hotel. Ook was onze kamer dubbel uitgegeven. Thomas werd hier erg boos om. Het blijkt wel vaker door dit hotel slecht geregeld te zijn. We kwamen uiteindelijk in een mooie maar kleinere kamer.

Na ons omgekleed te hebben gingen we een kijkje nemen bij het strand. Het was geen azuurblauwe zee maar zag er mooi uit. Helaas was het vloed en er stonden geen bedjes.
Toen zijn we maar naar het zwembad van het hotel gegaan. Daar waren meer mensen van de groep aangekomen. We hebben even gezellig gekletst. Iedereen vindt dat we het enorm getroffen hebben met de groep en de reisleiding.

We vertrokken met de tuk tuk naar een restaurantje in de stad. Dit had uitzicht op zee. Als toetje kregen we een pannenkoek met een bolletje ijs. Heerlijk!
Voor de kust lagen marine boten met 'kerstverlichting' ter verdediging van het buitenpaleis waar de koning van Thailand verbleef.
Daarna hebben we nog even over de avondmarkt gelopen en weer met tuk tuk naar het hotel.

Morgen laatste dag op het vaste land en daarna lekker chillen op Ko Samui.

• 06 Augustus 2014 - 20:05

Marti:

Hallo Nagtegaaltjes,
    Daar ben ik ook weer, we hebben 2 daagjes problemen gehad met Ziggo grrrr. Maar gelukkig kunnen we jullie weer volgen. Ik las dat ook jullie weinig hebben geslapen in de nachttrein. Dat moet je natuurlijk de volgende dag bekopen, behalve Amber schijnt ha,ha.
    Volgens mij hebben jullie het inderdaad getroffen met het reisgezelschap, als ik de polonaise
    lees, dan kan niet anders dan gezellie zijn!
    En dan na alle inspanning komt daar het heerlijke weekje van ontspanning op het prachtige Ko Samui, ik heb even gegoogled, maar dat is inderdaad geen straf zeg.
    Ik zeg, geniet van de komende dagen alsof het je eerste zijn!!
    Tot gauw weer. Xx