Vierde dag - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Vierde dag - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Vierde dag

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 Mei 2019 | Costa Rica, Fortuna

Vandaag was vertrek om 7.30u. De koffers moesten weer ingepakt want we gaan deze lodges achter ons laten.
Voor vertrek naar  Rincon de la Vieja gaan we eerst een hangbruggenwandeling maken van ongeveer 2 uur door het prachtige nevelwoud en subtropisch woud rondom La Fortuna.
Het heeft de hele nacht heel hard geregend maar tijdens het ontbijt kwam de zon langzaam door.
Om 8 uur kwamen we in het woud aan het was er gelukkig nog niet zo druk.
De wandeling ging van hoog naar laag en daarbij een luchtvochtigheid van  91% en rugzak op je rug maakt het best sommige momenten pittig.
De hangbruggen waren gelukkig van staal en behoorlijk stabiel.
De groep was heel saamhorig en wees iedereen op alles wat te spotten was en gaf elkaar de ruimte om foto's te maken. Halverwege de tocht begon het toch weer te regenen. Maar ja, daar gaan alle bladeren mooi van glimmen zal maar zeggen.

Vervolgens reden we door de provincie Guanacaste naar Rion de la Vieja
Na anderhalf uur in de bus stopten we om te lunchen. Daar kregen we zalige broodjes en een smoothie. Ook heer weer veel te veel maar zo lekker.
Ik herhaal wel heel veel de woorden fantastisch, zalig en leuk maar het is ook  echt zo.
Na de lunch opnieuw anderhalf uur in de bus en een stop bij een supermarkt.
Iedereen heeft een paraplu aangeschaft. Het is niet meer opgehouden met regenen. Soms gaat het niet zo heel erg hard en wordt je onder een poncho ook heel klef. Dan is een paraplu wel fijn.
Om 16.30u kwamen we aan bij onze nieuwe slaapplaats voor 2 dagen waar we verblijven in een vulkanisch gebied. We verblijven in sfeervolle berglodges die  compleet duurzaam zijn. Met duurzaamheid zijn ze in heel Costa Rica goed bezig. Hebben daar zelfs prijzen voor gewonnen.
Er zijn deze twee dagen heel veel optionele excursies maar als het zo blijft regenen gaan die helaas niet door. Dus we gaan duimen.....

Ik merkte de hele dag al dat ik enorm veel last van mijn lenzen had. Zag wazig en zaten niet comfortabel. Een bril is echt niet handig in dit klimaat, je loopt de hele tijd je glazen te poetsen omdat ze beslagen zijn.  Dat gevoel had ik ook met mijn lenzen. Totdat.... ik ze in de lodge uitdeed en ik er niet twee maar vier uit mijn ogen vandaan toverde. Oké was dus gisteravond vergeten uit te doen en had ze er vanmorgen gewoon overheen gezet. Dat verklaard een hoop hahaha.

Om 19.30u gingen we eten. Dit keer in de vorm van een buffet.
Nog even met elkaar nagepraat en toen op huis aan.
Moet zeggen dat de nachten nog steeds niet al te best zijn.
Dus ik typ nog even dit verslag af en om 21.30u gaan de luiken weer dicht.
En heel erg hopen dat het morgen droog is.

• 01 Juni 2019 - 05:49

Wilma:

zie het weer voor me, heerlijk joh!! en dan je lenzen verhaal hahaha