Tiende dag - Reisverslag uit Abangaritos, Costa Rica van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Tiende dag - Reisverslag uit Abangaritos, Costa Rica van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Tiende dag

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Juni 2019 | Costa Rica, Abangaritos

Vanmorgen weer om 7u aan ons laatste ontbijtje hier . We hebben een "lang zal ze leven" ingezet want onze reisleidster is jarig. We hebben via de chauffeur kunnen regelen dat er vanavond in de lodges waar we dan zijn taart is. Surprise....
Goed we vervolgen onze reis. We gaan weer meer richting de kust: Manuel Antonio National Park. Een combinatie van zee, jungle en strand.
Na ongeveer 2,5 u rijden stoppen we want dan gaan we een krokodillentour maken op de Tarcoles rivier.
Noe onze reisleidster vertelde dat de kapitein van de boot eruit gaat om ze te voeren. Hij is echt loco loco. ( knettergek )
Maar recent is hij door de krokodil Mike Tyson aan zijn arm het water ingetrokken en heeft de krokodil  hem proberen te verdrinken. De kapitein heeft gelukkig de ogen van de krokodil kunnen vinden en heeft die flink naar binnen gedrukt,  daardoor liet de krokodil los. Het krokodillenvoeren is nu dus verboden. Desalniettemin zagen we de kapitein van de boot achter ons gewoon uitstappen. Volslagen idioot.
Alle grote krokodillen hebben namen.
Wij hadden geluk. Wij zagen Osama Bin Laden ( 5.30 m lang), daarnaast lag Lady Gaga te zonnen. En Madonna zwom voorbij toen wij op gepaste afstand Mike Tyson bewonderen.  Hahahaha.
In de Tarcoles rivier zwemmen zo'n 1200 krokodillen.
Na zo'n 2 uur varen met nog heel veel vogels en baby krokodilletjes gespot te hebben gaan we weer verder met de bus.
Onderweg stoppen we om te lunchen en te pinnen. Er was een supermarkt met een zeer ruim assortiment.  Daar hebben we een heerlijk broodje gekocht en kaas en drinkyochurt. Ik mis de yoghurt en kwark enorm. Er is wel melk maar geen yoghurt.
Na nog eens een uur rijden komen we aan in ons hotel / lodges. Inmiddels regent het weer helaas.
Een deel van de groep gaat zwemmen maar wij gaan lekker douchen.
De regen is opgehouden en we zitten nu even lekker buiten in ons tuintje. We kijken uit op een dalletje en horen de krekels en andere dieren. Ondertussen  komt er iemand langs om de bestelling van het eten voor vanavond op te nemen. Ron is met de camera op vlinder jacht. Er zijn hier veel mooie en grote vlinders.
Om 19u zorgden we dat iedereen in het restaurant is. Overal hangen balonnen en een grote 40 cijfer ballon. Noe weet van niets en als wij beginnen te zingen en ze alle versiering ziet raakt ze emotioneel. Iedereen krijgt een dikke knuffel. Haar tweelingzus had namelijk een groot surprise party.  En wij hebben dit, via onze chauffeur, voor haar georganiseerd.  Had ze echt niet verwacht, zo leuk.
Na het eten kwam de taart met kaarsjes en werd er een wens door haar gedaan. Het was opnieuw een zeer geslaagde avond.