Twaalfde dag - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Twaalfde dag - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Twaalfde dag

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

04 Juni 2019 | Costa Rica, Sarapiquí

Vandaag is eigenlijk alleen maar een reisdag. Er valt niet zo heel veel te vertellen. Maar er mag natuurlijk geen dag in het verslag ontbreken.
Eens kijken wat er misschien toch interessant is om te vertellen....
We verlieten Manuel Antonio om 8u om via San José ( waar we ook geland zijn met het vliegtuig ) naar Puerto Viejo de Sarapiqui. Onderweg rijden we door het groene landschap waarna we een flinke klim maken naar het hoger gelegen San José.
Via de nevelwouden van Braulio Carillio rijden we weer naar de tropische laaglanden.
We doen we een plasstop en je kan evt nog een boodschapje doen of pinnen.
Toen we verder reden over de bergpas begon het enorm te regenen. Je kan zien dat het hier een nevel woud is.  Iedereen zei in de bus: Nee!!! We gaan de verkeerde kant weer op. Maar gelukkig eenmaal beneden was het zonnig en warm.
We stoppen ook nog bij een heel grote souvenirs winkel. Wij wilden een klein aandenken voor onszelf, maar dat hadden we eerder in de week al elders gekocht.
Na nog een stop voor de lunch,  met heerlijke kippensoep, komen we om 15.30u aan op de lokatie.
Ron gaat meteen de buurt verkennen maar ik neem een break tot aan het diner.
Mijn onderbenen zijn zo dik van het vele zitten en lopen in dit  klimaat dat het aanvoelt alsof de huid open gaat scheuren, dat is heel naar kan ik je vertellen.
Dus ik zit met mijn voeten omhoog dit korte verslagje te typen.
Ik wil ze graag wat dunner voordat we het vliegtuig in gaan.
Vanavond nemen we ook afscheid van de chauffeur. We gaan morgen nog naar één lokatie dat is 2 uur rijden en dan moeten we nog een uur met de boot. Dus morgen hebben we een korte transfer.
We eten vanavond in het hotel. Het is weer heerlijk.
Maar nu gaan we snel ons bedje op zoeken. Het is morgen weer vroeg dag.