Veertiende dag - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Veertiende dag - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Veertiende dag

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 Juni 2019 | Costa Rica, Tortuguero

Goedemorgen. Zit je op het mooiste plekje van Costa Rica met noodweer.
We eindigen dus duidelijk zoals we gestart zijn.
Het heeft de hele nacht enorm geregend. En het onweer bulderde door de lucht.
Er was door een deel van de groep afgesproken om vanochtend vroeg af te spreken om op het strand de zon op te zien komen. Nou er was niets te zien, alles zit potdicht.
Ik wou vanmorgen om 5.45u een douche pakken want het was een zeer plakkerig nachtje. Er draait hier alleen een fan  er is geen airco.
Maar ik denk dat als er buiten water valt er binnen geen water is hahaha. Er kwam geen druppel uit welke kraan dan ook. Nou hopelijk later wel weer.
Er staat voor vanmorgen een twee uur durende boottocht op het programma in een boot zonder overkapping.  Dit omdat je dan in dit prachtige gebied rondom foto's kan maken en niet gehinderd zou worden door de overkapping.
We maakten ons gister al zorgen dat we dan levend zouden verbranden. Gisteren was het namelijk erg warm en volop zon.
Nu hebben we weer een heel andere zorg, want je neemt niet je camera apparatuur mee in de stromende regen.
Maar gelukkig zoals het deze vakantie wel vaker is gegaan, was het praktisch droog toen we aan boord van de boot gingen.
We kregen af en toe nog een miezer buitje en daarna kwam de zon weer lekker brandend door.
De tour was qua natuur erg mooi, maar we hebben niet heel veel nieuwe beetjes gezien. De gids was ook niet zo heel bevlogen met wat hij deed. Hij was drukker met zijn maatje aan het roer en de gidsen die op andeze bootjes af en toe voorbij kwamen.
Eenmaal weer terug aan wal dronken we wat kouds en ging iedereen even relaxen tot aan de lunch.
Ik ging met mijn pootje weer omhoog. Ik heb een flink oedeem been.

Na de lunch gaan we even heerlijk zwemmen en een beetje afkoelen. We hebben nu al een paar uur geen stroom en dus ook geen WiFi.  Het is erg warm in de kamer want de fan doet het ook niet...
We gaan nu het nog licht is de koffer maar even ordenen. Weet niet hoe lang de stroom eraf blijft.  En in het donker een koffer in pakken gaat lastig.
Om 18u hebben we een afscheidsborrel, we hebben allemaal een heerlijke cocktail  en nemen de hele vakantie nog een keer door.
Wat hebben we veel gezien en gedaan.
Ondertussen gaan de lampen en ventilatoren weer aan. Joepie er is weer stroom en WIFI.
Twee extremen qua weer hebben we meegemaakt.  De eerste week last van een depressie door een orkaan in de buurt, daardoor veel regen. De tweede week last van een hittegolf.  Het lijkt alle twee de weken niet normaal voor de tijd van het jaar.
Ook hier zeggen ze dat het door het "Global warming effect " komt.

We gaan nog een keer met zijn allen dineren en daarna gaat iedereen alles organiseren voor de terugreis voor morgen.
Waarschijnlijk hebben we geen tijd om ergens op te frissen voor we het vliegtuig in gaan.
Dus alle " warme" kleding moet in de handbagage.

En dan sluiten we af. Het was een FANTASTISCHE  vakantie!!
Maar eerlijk is eerlijk ook erg vermoeiend.
Thuis zullen we weer heel veel "oohh jahhh" momentjes hebben.
We gaan alle foto's weer sorteren en er een mooi boek van maken.
Op naar de volgende vakantie............