Prachtige rondreis door Zuid-Afrika - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Prachtige rondreis door Zuid-Afrika - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Prachtige rondreis door Zuid-Afrika

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 September 2023 | Zuid-Afrika, Knysna

Dag 11:

Vanmorgen wakker geworden na een behoorlijk goede nacht slapen.

Na een heerlijke warme douche kwamen de stramme ledematen weer in beweging.

Het bleek dat we gisteren 539 km gereden hebben. Pfffg

Bij het ontbijt was er weer van alles te eten. Er lag ook een onbekende fruitsoort. Het leek op een tomaat met wat grotere pitjes dan een kiwi aan de binnenkant.

Ron wilde deze begrijpelijker wijs proberen. Maar ik voelde de paniek bij mij meteen toeslaan.

Ron reageerde nogal heftig op een kiwi thuis. Toen ik hem uitlegde wat ik voelde en waarom heeft Ron hem uit zijn bakje gehaald. Misschien gaat het goed, maar wil dat liever hier niet gokken.

Vandaag hoeven we gelukkig jaar 90 km te rijden.

Om 8.30u vertrekken we naar het Tstisikamma marine reservaat.

Onderweg kwamen we langs een ziekenhuis met daar tegenover een begraafplaats.

Roe maakte een grapje en zei: alle fouten van de artsen liggen daar.

De diversiteit van de land blijft me verbazen. Zo rijd je tussen de bergen, door de wijngaarden, langs de giraffen en nu staan we oog in oog met een ruwe zee.

We zien de schade die afgelopen weekend is aangericht. Een strandtent is volledig aan stukken geslagen.

We liepen heel wat vlondertrappen op met waanzinnige vergezichten over de Indische Oceaan.Tot dat we bij de monding van de Storms Rivier kwamen en over de beroemde hangbrug konden lopen.

Daar kon ik alleen maar stil van worden.

Heb even op een plekje gestaan waar ik de geuren de geluiden maar vooral het uitzicht op me in kon laten werken. sprakeloos mooi.....

Het is warm, de zon schijnt.

Besef dat we ongelooflijk bevoorrechte mensen zijn dat we dit mogen mee maken.

Ron zag weer de meest mooie vogeltjes en een soort grote berg marmot. Ook vloog er een grote bij langs deze was niet op de foto te vangen.

Op de terugweg weer naar het hotel zijn we nog even gestopt bij de Bloukrans brug. Daar kan je bungee jumpen. De brug is 219 meter hoog. We hebben 2 sprongen gezien.

Ik zou het zo graag durven maar besloot het niet te doen....

Daarna "met voet in't hoekie" ( lees plankgas haha) door naar Knysna om de rest van de middag vrij te besteden. Ron en Ik spraken weer af met de twee dames om om 18u te gaan eten.

Wij gingen foto's maken in de mooie haven waar we gisteren niet veel van zagen omdat het toen al donker was.

Aten een ijsje op een bankje in de zon en gingen nog even shoppen.

Om 16.30u gingen we op hotel kamer nog even koffer ordenen en chillen.

We hadden de afgelopen 2 dagen doordat de zee zo ruig was geen kans om op walvissentocht te gaan.

Dit gaan we uiteindelijk morgenochtend vroeg doen voordat we weer verder met de bus naar de Zuidkust te gaan.

Dit wordt dus weer vroeg op staan. Om 7 uur vertrekken we.

De laatste update is dat de wegen vrij gegeven zijn en we dus door kunnen.

We beseffen dat we enorm veel mazzel hebben.

Het eten was heerlijk en reuze gezellig.

We leggen alles voor morgen klaar en gaan op tijd slapen.

Inmiddels zie ik ook wat mailtjes binnen komen van mijn nieuwe job.

Het gaat een beetje door elkaar heen lopen voor me. Maar ik ben oké...


  • 28 September 2023 - 12:29

    Claudia ‘t Hoen:

    Dat zijn weer een hoop ervaringen rijker. Dat bungee jumpende zou mij ook iets te gortig zijn, pffff die hoogte[e-1f605]

    wat een verschillende ervaringen per dag zeg. Heerlijk, ik ben om en gaan zeker ook voor deze reis[e-1f389][e-2708]️

    de mailtjes van je werk zou ik maar even parkeren, eerst van al dit moois optimaal genieten en volgende week zijn ze de eerste[e-1f601]

    hopelijk gaan jullie morgen de walvissen zien, misschien is dit al vandaag. Geniet heerlijk[e-1f970]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Onze rondreis in Thailand.

Actief sinds 18 Juli 2014
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 24102

Voorgaande reizen:

17 September 2023 - 02 Oktober 2023

Rondreis Zuid-Afrika

26 Juli 2019 - 10 Augustus 2019

Rondreis Gambia / Senegal

23 Mei 2019 - 06 Mei 2019

Rondreis Costa Rica

19 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Rondreis Vietnam

24 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

22-daagse rondreis in Thailand

Landen bezocht: