Dag twee - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Dag twee - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Dag twee

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Ik zou nog even vertellen over gisteravond. Daar kregen wij de kans om alvast wat Thaise gerechten te proeven. Tijdens het eten kwamen er optredens van dansers en danseressen om ons te entertainen. En je zal het niet geloven maar aan het eind van de avond liep de hele groep een soort Thaise polonaise. Het was ondanks de hevige vermoeidheid een zeer geslaagde avond. Pff even uitpuffen op de kamer anderhalf uur. Zo meteen gaan we dineren en van de zonsondergang genieten zoals ik gisteren al aangaf.
Vanmorgen kregen we om 6,30u een wake up call. Eerst even heerlijk ontbeten en daarna met de bus naar Bangkok. Naar een grote groente en bloemenmarkt. Net na het uitstappen heeft de gids, ze heet Buchie zodat jullie weten over wie het gaat als ik haar naam noem, een paar visjes gekocht om terug te gooien in het water. Volgens het Boedisme is het zo dat mensen kunnen reïncarneren in een dier. Zielen die als vis terug keren op aarde en gevangen worden krijgen op deze manier nog een kans om te overleven. Dit zou veel geluk brengen. Mensen van de groep kochten een grote catvis, dus we krijgen met zijn allen veel geluk.
We hebben een heel leuke groep trouwens.
Na de markt zijn we naar het Grand Palace vertrokken. Daar hebben we veel bling,bling gezien en mooie verhalen gehoord.
Buchie en Thomas de reisleider zijn enorm leuke mensen. Zij vertellen vol enthousiaste.
Na de Grand Palace tour ging een deel van de groep terug naar het hotel en wij door om te lunchen en een boottocht te maken.
Tijdens het eten werd ons verteld dat als wij mogelijk een Thaise massage gingen doen wij liever geen " au" moeten zeggen. Dit betekend namelijk een verzoek om een "happy end". Haha dat kan niet de bedoeling zijn. Ook "mooi" is niet zo geschikt dat betekend namelijk" schaamhaar". Zo zie je met voor ons zo normale woorden kan je hier lelijk de mist in gaan. Het is maar dat je het weet!!
De boottocht was indrukwekkend. Het verschil tussen de "krotten op palen" en de prachtige teakhuizenen villa's er naast is enorm.
Ook hebben we twee grote varanen gezien.
Buchie had voor iedereen een brood mee genomen, zodat we de vissen konden voeren. Waar die beesten opeens vandaan komen geen idee, maar het waren er enorm veel.
Eenmaal terug stonden er twee mini busjes klaar om ons door het razend drukke verkeer te loodsen. Het laatste jaar zijn er 800,000 auto's bijgekomen alleen in Bangkok maar geen meter asfalt. Misschien kan je je er iets bij voorstellen.
Nou later ga ik nog wel wat foto's bijvoegen. Alles ligt nu op te laden, we schoten als een malle in het rond. Er is zoveel te zien. Persoonlijk vind ik Bangkok niet mooi, maar er is bijzonder veel te zien.
Het is 35 graden bewolkt met af en toe een zonnetje......
Morgen zijn we ook nog in dit hotel met redelijk prima wifi. Hopelijk blijft dat ergens anders ook zo.
We houden jullie op de hoogte. Tot later......

• 26 Juli 2014 - 14:42

Elvira:

Wat ontzettend leuk om zo te lezen wat jullie allemaal meemaken. Jullie gaan een prachtige tijd beleven met z'n viertjes. Ik blijf jullie volgen. X

• 26 Juli 2014 - 21:25

Wilma Van Der Neut:

Leuk verslag kijk al weer uit naar de volgende veel liefs piet en wilma geniet er maar lekker van

• 27 Juli 2014 - 01:36

Marti:

Ha, ha, wat leuk om te lezen allemaal. Bangkok is zeker niet mooi maar inderdaad heel indrukwekkend. Hopelijk zijn jullie inmiddels bijgekomen van de vliegreis.
    Ben benieuwd wat jullie morgen gaan doen. Hopelijk lezen we dat morgenavond. XX