Dag achtien en negentien - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Dag achtien en negentien - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Dag achtien en negentien

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Augustus 2014 | Thailand, Ko Samui

Gisteren zijn Ron en Niek samen een dag gaan zeevissen. Ze werden om 9 uur opgehaald bij en waren om 17 uur weer terug bij het hotel. Er waren een man of vijftien aan boord. Voor de lunch werd ook gezorgd. Niek ving drie vissen. Een ervan was erg giftig, die mocht hij absoluut niet aanraken. Ron ving twee vissen waarvan een, een soort grote aal (Murene ) was.

Amber en ik hielden een luier dagje hij het hotel. Beetje overgooien met een bal in de zee, zonnen en wat hangen in het zwembad om af te koelen van de zon. In de middag hebben we heerlijk een aloë Vera massage genomen. Dit was heel fijn, het verzachte je huid heerlijk.

Het avondeten hebben we op het strand bij een tentje gedaan. Onze stoelen werden ingegraven om recht te zitten. Prachtig met de volle maan op de achtergrond. Na het eten zijn we met een groot deel van de groep naar het centrum vertrokken om daar bij een "lady boy show" te gaan kijken. Sommige zagen er echt als een vrouw uit. Het was echt superleuk om mee te maken. Ze gaven een geweldig leuke show !! Het duurde drie kwartier en we hebben enorm gelachen met zijn allen.

Vanmorgen werden we om 8 uur opgehaald. We gingen met een grote speedboot (konden 20 man op) naar het marine park op zee. Met een snelheid van ongeveer 120 km per uur vlogen we over het water. We maakten enorme klappen, ik weet zeker dat mijn nieren elders in mijn lijf een veilig heenkomen hebben gezocht. Tjonge jonge...

Maar na een uur werd het anker uitgegooid en kregen we zwemvesten en een snorkelset. Na wat uitleg dat we niet aan koraal of vissen mochten komen, konden we het water in. Het was echt prachtig om te zien. Na een paar happen zout water ging het snorkelen ons prima af.

Na een half uurtje gingen we verder naar een eilandje waar we een prachtig uitzicht hadden over de verschillende eilandjes en de zee. Weer een stukje verder gingen we lunchen en daarna begon het grote kajak avontuur.
Amber wou bij mij in de kajak, dus Ron en Niek samen. We waren nog maar net weg of ik hoorde al een hoop gemopperd achter ons. Niet veel later gingen Ron en Niek in een woelige zee voor de eerste keer om. Dit tot vier keer toe. Ron riep de gids erbij en zei dat hun kajak zonk. Zo gauw ze er weer in zaten, zagen ze de punt onder water verdwijnen en was er geen houden meer aan. Ron dus in de kajak van de gids, Niek bij ons erbij en de gids in de kajak van Ron en Niek. Zwoegende heeft de gids hem bij een eilandje gekregen en daar leeg gegoten. Hij bleek inderdaad flink vol met water te zitten. Na even te hebben gezwommen, enkele grote schelpen (slakkenhuizen, met achteraf giftige slak) gevonden te hebben en uitgerust te zijn, konden we onze weg vervolgen. Met een lege kajak ging dat voor Ron en Niek een stuk soepeler en waren ze als eerste weer terug bij het eiland waar we vertrokken waren.

Daarna met de speedboot weer terug . Het was een prachtige dag en hebben mooie dingen gezien en gedaan. Nu even lekker bijkomen, douchen en lekker eten.

Morgen houden we een rustdag. Helaas onze laatste dag op dit prachtige eiland.