Dag zestien en zeventien - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Dag zestien en zeventien - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Dag zestien en zeventien

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Augustus 2014 | Thailand, Ko Samui

Gisteren nadat we een beetje bijgekomen waren van alle commotie hebben we er een heerlijk luier dagje van gemaakt. Het ontbijt is zalig er is van alles, tot aan Nutella toe. Je zit bijna met je tafeltje op het strand.
Daarna lekker zwemmen in zwembad en een duik in de prachtige blauwe zee. In de middag hebben Ron, Niek en ik een massage genomen. Zoals jullie wel gelezen hebben, hebben wij dit al een keer ondernomen. Een heerlijk zachte, lieflijke olie massage.
Dit keer gingen we voor een hoofd/schouder en een olie massage. We begonnen met de hoofd/schouder massage. Deze was heerlijk en we lagen zelfs een beetje weg te soezen. Een man naast ons zat luid te snurken. Na een uur gingen we naar boven voor de olie massage. Arme Niek op hem stond een boom van een vrouw te wachten. Niks liefelijk en zacht, je had het gevoel dat je door een bouwvakker te grazen werd genomen. Ze merkte duidelijk dat mijn nek en bovenrug vast zat. Nou dat heb ik geweten… Niek zijn schouders waren wat verbrand, ook dan is zo’n massage niet echt super. Na een uur hadden we het gevoel onder een vrachtwagen te hebben gelegen. We liepen lachend en kermend naar beneden.
In de avond met een taxi naar het centrum van Ko Samui gereden. Je merkt dat het hier behoorlijk toeristisch is en dat er tussen taxichauffeurs onderling prijsafspraken zijn gemaakt. De een na de nader zei: Ga maar lopen. De prijs moest dus duidelijk omhoog. Het afdingen zoals op het vaste land gaat hier veel minder. Ook het eten is hier vele malen duurder.
In het centrum was het erg druk. We zijn nog even door de “roze buurt” gewandeld, wat een hele happening is.
De volgende morgen ging voor het eerst weer de wekker. We gingen namelijk met het andere gezin met een minibusje en prive chauffeur een tocht maken over het eiland. We hadden zes uur de tijd. We vertrokken om negen uur en zagen een hele grote Smiling Boeddha en een boeddha met achttien armen. Bij een vijver kregen we van de chauffeur een bakje met vissenvoer, er kwamen enorm veel grote vissen op af. Daarna naar de grootste boeddha op het eiland. Vervolgens gingen we naar een punt waar we een prachtig panorama overzicht hadden over het eiland. En als laatste stop naar de watervallen. We hadden zwemkleding meegenomen, want er zou een meertje bij zijn waar we even konden zwemmen. De chauffeur kon niet verder met de auto dus we moesten per voet verder naar de waterval. Je kon ook met een soort jeep naar boven, maar bikkels als wij waren gingen we te voet. Het was super stijl en snikheet. Via zeer stijlen hellingen en bruggetjes door de ‘jungle’ kwamen we druipend van het zweet aan bij de waterval. Het was er superdruk en erg klein. Je kon een beetje voetje baden maar daarbij was ook alles gezegd. Beetje jammer.. Nadat we weer een beetje op adem waren gekomen gingen we weer struikelen en zwetend naar beneden.
Al met al was jet een leuke dag met de bezienswaardigheden op dit eiland die wij wilden zien.