Dag negen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Dag negen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Dag negen

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Augustus 2014 | Thailand, Chiang Mai

Sawadee Ka/Krab. (goedendag gezegd door vrouw /man)

We blijven drie nachten in dit hotel in Chiang Mai. Op de een of ander manier krijg ik het niet meer voor elkaar om de plaatsnaam te veranderen waar we zijn.

Ik heb gisteren nog even een paar t shirts in de badkuip gewassen. Dacht dat het snel, zou drogen, maar dit valt toch erg tegen. Ron is nu een paar zakken halen zodat we wat kleding kunnen laten wassen.

Dit is de eerste dag dat de groep in de middag verschillende dingen gaat doen. Maar vanmorgen gaan we eerst naar de handvaardigheid industrie.
Als eerste daar waar ze handgemaakte parasolletje en waaiers maken en beschilderen. Hier hebben wij ook verschillende dingen laten beschilderen.
Als tweede gingen we naar een fabriek waar ze handgemaakte juwelen met edelstenen maken.
Natuurlijk hadden wij daar als vrouwen reuze veel interesse in. Alle mannen werden lief aangekeken en dit met positief resultaat...
Je kon sieraden kopen met edelstenen van je geboorteland. Voor Amber is dat een maansteen/parel en voor mij amethist.
Amber kreeg een zilveren ketting met een maansteen hangertje. Voor mij een ring en een ketting met een amethist.
Ook hebben we een zijdefabriek bekeken. Als laatste kwamen we bij een orchideeën kwekerij. Hier hebben we ook geluncht.

Na de lunch zijn we met een groep van 14 personen in een minibusje naar de tijgers gebracht.
Daar kon je de kooi in en mocht jezelf foto's maken of maakte een fotograaf foto's van jou met de tijger.
Ik kan je zeggen, die beesten zijn van zo dichtbij enorm groot!
De kleinere tijgers waren erg speels en voor ons gevoel onberekenbaar. Maar ze luisterden enorm goed maar de oppassers.

Daarna gingen we met het groepje terug in de minibus. Er ging een cd in met jaren 80 zomernummers. We hebben in de bus een karaokefeestje gehouden. Was enorm gezellig.

• 02 Augustus 2014 - 17:10

Marti:

Sawadee Ka,
    Wat ben je toch lekker uitgekookt hè (na dat voetenbadje natuurlijk) Bianca!
    Ron had natuurlijk gewoon een nieuwe grote rugtas kunnen kopen, maar ik snap Bianc dat jij na dat voetenbadje daar niet aan gedacht heb ;)

Nu ben ik zo benieuwd wat jij voor mij heb meegenomen..... Maansteen 39 !!!! ;)
    Ik reken op niet te veel, dan valt het altijd weer mee toch?
    En waar zijn Niek en Ron geboren? Laat jullie niet afschepen met een beschilderd parasolleke hoor mannen....
    Alhoewel die komen in Nederland wel weer aan hun trekken met de nieuwe auto toch?

Geniet weer lekker en tot gauw maar weer!

• 02 Augustus 2014 - 17:41

Wilma V D Neut :

Volgens mij gaat alles wel naar jullie zin jullie genieten wel we wensen jullie nog een fijne tijd en de was doe je thuis maar Gr en veel liefs piet en wilma