Dag drie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Dag drie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Dag drie

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Eerst maar weer even gisteravond afsluiten. We zijn boven in de Baiyoke Sky Tower wezen dineren. Dit is het hoogste gebouw in Thailand (309 meter). Met een glazen buitenlift naar de 77e verdieping en daarna met de binnen lift naar de 83e verdieping en nog een verdieping met de trap. Boven aangekomen stonden we buiten op een platform dat 360 graden rond draaide. Daarmee kon je over Bangkok heen kijken. De skyline met al die lichtjes was prachtig om te zien.
Daarna diner in de vorm van een lopend buffet op de 77e verdieping.
Er was wat live muziek en entertainment in de vorm van een clown die ballonnen tot allerlei figuren kon vouwen, een goochelaar en mensen die met marionetten rondliepen.
Je moet weten dat Amber een afkeer heeft van bewegende poppen en maskers. Vroeger is ze daar als klein kind een keer enorm van geschrokken en zal het sindsdien nooit opzoeken.
Je raad het misschien al, Amber zat met haar rug naar de mensen die aankwamen met marionetten. Ik zag ze wel aankomen maar besloot niets te zeggen in de hoop dat ze Amber zouden overslaan. Maar nee hoor!! Amber werd op haar schouder getikt door een vrouwelijke marionet, ze dacht dat het iemand van de groep was. Toen ze omkeek kreeg ze de schrik van haar leven. Gelukkig herstelde ze snel en zag er de humor wel van in. Daarna was ze nog eens de Sjaak met een mannelijke marionet die voorbij kwam.... Ze kwamen steeds bij haar terug en gebaarde dat ze mee moest komen hahaha.

Vanmorgen om 6 uur gewekt. We zijn gaan fietsen in Bangkok.
We gingen door Chinezen wijken heen met onmogelijk smalle steekjes, over de markt tussen kraampjes door, maar ook over de snelweg.
We zagen mooie tempels als zeer armoedige huizen. En dit allemaal naast elkaar.
De eerste tien minuten heb ik huilend op de fiets gezeten. Ik werd tot in het diepst van mijn ziel geraakt. Het was fantastisch om mee te maken!!
Na het fietsen geluncht en toen met de bus weer terug naar het hotel.

Daarna hadden we even de tijd om bij een gigantisch winkelcentrum te gaan kijken. Dit was tien minuten lopen langs de grote weg. En met gevaar voor eigen leven twee keer een vier baansweg moeten oversteken (zowel heen als terug). Er is wel een zebrapad aanwezig maar daarvoor wordt niet gestopt. Amber was erg onder de indruk van de lef waarmee Ron overstak.

Vanavond gaan we naar de Siram Niramit show. Dineren met daarna een spectaculaire show. We zullen het allemaal weer beleven.
Ik zeg morgen weer verder...

• 27 Juli 2014 - 22:19

Marti:

Het fietsen door Bangkok zullen jullie nooit meer vergeten ..
    Deze twee dagen hebben jullie al veel bijzondere dingen gezien, ik hoop dat jullie veel foto's hebben gemaakt en Ron, hoe bevalt de camera?
    Ik ben heel benieuwd naar de show ... wij zeggen ot noen!