Negende dag - Reisverslag uit Phong Nha, Vietnam van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Negende dag - Reisverslag uit Phong Nha, Vietnam van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Negende dag

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Juli 2018 | Vietnam, Phong Nha

Vanmorgen zaten we om 6.45u weer aan het ontbijt. Om 7.30u weer vertrekken.
We blijven rondom Hue, maar als het erg warm is is het fijn om de activiteiten vroeg op de dag te doen.
Maar vandaag was het een regenachtige dag helaas.
Eerst bezoeken we de Cita del van Hue, dat is de verboden stad met de keizerlijke paleizen, tempels en lotusvijvers uit de keizerlijke Nguyen dynastie. Dat was echt heel indrukwekkende.
Daarna zijn we naar de Thien Mu pagode gereden. Vanuit deze pagode is de monnik Tich Quant Duc met zijn auto in 1963 naar het toenmalige Saigon gereden heeft zichzelf uit protest in brand gestoken.
Vervolgens zijn we daar op een drakenboot gestapt en hebben een klein tochtje gemaakt over de Parfum rivier.
Daarna met de bus weer door naar een mausoleum gereden. Daar moesten we vier heel steile trappen op.
Vandaag brengen we de lunch op een wel heel bijzondere plek door, namelijk aan tafel bij boeddhistische nonnen. We kregen een kijkje in het leven van toeweiding en rust.
Het eten was vegetarisch maar heel lekker.
We mogen de non vragen stellen en deze wil ze heel graag in het Engels beantwoorden. Super leuk. Deze non was 19 jaar en woonde hier al 6 jaar.
Daarna terug naar het hotel waar we de rest van de middag en avond vrij te besteden hebben.
Wij gaan even rusten want we zijn erg moe. Het tempo ligt erg hoog. En overal doe je veel indrukken op. Maar desalniettemin genieten we natuurlijk volop!!
In de avond uit eten geweest met een ander gezin uit de bus. Werkelijk fantastisch gegeten.
Daarna nog in een ander kroegje een afzakkertje genomen in vorm van een cocktail.
Kortom een zeer geslaagde avond