Tiende dag (150 km) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Tiende dag (150 km) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Tiende dag (150 km)

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 Juli 2018 | Vietnam, Hoi An

Vandaag fris en fruitig om 8u in de bus. We gaan op weg naar Hoi An waar we drie nachten zullen blijven. Deze rit rijden we over de magnifieke Wolkenpas.Na meerdere foto stops, zien we aan de andere kant van de wolkenpas de grote stad Danang.
Ook stoppen we even bij het beroemde Danang Beach. Het surfparadijs van Amerikaanse soldaten tijdens de Vietnamoorlog.
Daarna komen we al snel aan in een van de meest toeristische plaatsen van Vietnam: Hoi An.
Hier lunchen we met zijn allen. We krijgen allerlei specialiteiten uit Vietnam aangeboden. De een heerlijk, de ander wat minder.
Na de lunch rijden we een paar minuten verder met de bus naar ons hotel.
We komen hier om 14.30u aan.
In ons hotelkamer ligt er weer een hart van rozenblaadjes op de kamer. Deze hadden we een paar dagen gemist. Hahahaha
We hebben "vrij" tot vijf uur. Dan krijgen we een stadwandeling door het oude centrum van Hoi An.
Om 17 u vertrekken we dus lopend naar het centrum. Daar is het enorm druk.
We krijgen uitgelegd waar bezienswaardigheden zijn. Hier krijgen we ook een paar tickets voor. Die kunnen we dan besteden waar we willen.
Ook laat MJ zien waar er goede restaurantjes zijn. En als laatste eindigen we bij een kledingmakerij. Dan kan je allerlei stoffen uitkiezen, een kledingstuk inleveren wat je evt nagemaakt wilt hebben. Of zelf iets van daar uitkiezen. Ze hebben een 3-D body scan, zodat het altijd mooi op je lijf aan zal sluiten.
Je moet dan 2x doorpassen en dan is het klaar.
De hele stad is verlicht met lampionnen. Dit ziet er echt fantastisch uit. Heel kleurrijk en sfeervol allemaal.
De groep gaat nu ieder zijn eigen gang. Wij gaan met hetzelfde gezin als gisteren eten in een restaurant waar de chefkok zelf van alles uit komt leggen en komt laten zien wat hij kan maken.
We hebben weer een heel gezellige avond en zeer smakelijk gegeten.
We lopen terug naar het hotel en reserveren onderweg voor morgen bij een spa tijd voor een heerlijke massage. Daar zijn we hard aan toe.