Elfde dag - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Elfde dag - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Elfde dag

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Juli 2018 | Vietnam, Hoi An

We blijven vandaag dus in Hoi An. Uitslapen.  Of toch niet.........
Vandaag stond er een fiets- en een bootreis  op het programma.
Om 8u gingen we fietsen uitzoeken. We maakten ons op voor een 2,5u durende fietstocht.
Ik heb wat met fietsen deze vakantie. Ik had namelijk een zingende fiets ( lees een hoog snerkend geluid waar je trommelvliezen spontaan naar binnen van klappen).
Het was een leuke tocht waar we met een 26 jarige waterbuffel  op de foto konden.
Terwijl Ron naast de buffel stond maakte de boer een "dab" op de buffel.
Ook ontmoeten we een mannetje van 95 jaar. Meestal stond hij samen met zijn vrouw langs de weg. Maar zijn vrouw had haar been gebroken. MJ vertelde dat ze anders hand in hand staan en nog heel verliefd zijn. Zo schattig.
We mochten voelen hoe zwaar het is om een juk te dragen met twee gieters eraan. Deze gebruiken ze om het land te besproeien.  Je moest de emmers vullen en dan lopen. Was erg zwaar.
Na een koffie stop gingen we een stukje varen. Maar voordat we op de grote boot gingen mochten we ook nog even in een vissersbootje.  Het leek op een soort mandje.
De eigenaar van het bootje was echt een pretletter.  Toen Ron en ik erin zaten ging die als een malle aan het draaien met dat bootje. En een lol dat hij had.....(Wij ook hoor).
Daarna voeren we terug naar de oude stad.
Daar aangekomen kregen op de markt weer een juk aangeboden met allemaal fruit erop. De krachten worden getest vandaag.
Geluncht bij hetzelfde  restaurant waar we gisteravond gegeten hebben. De chefkok waardeerde het zo dat we terug kwamen.
Hij onderhoud van een deel van zijn inkomen een dorp waarin armen, wezen en gehandicapten wonen.  Hij liet ons daar vol trots foto's van zien. Hij gaf geen geld, maar voorziet dit dorp van eten, dekens, kleding medicijnen ed.
Toen we terug liepen naar het hotel en Niek een jongeman passeerdde zei deze:" hey Niek". Het bleek een collega / stagaire te zijn.  Hoe is het mogelijk hé.  Ben je duizenden kilometers van Nederland en dan een bekende tegen komen.
In het hotel even gedoucht en wat gerelaxt.
Daarna genieten van een 90 min durende massage. Het was wat hard maar wel lekker.
Toen weer door naar de stad om nog even rond te lopen en daarna weer te eten. Dit keer kozen we voor een ander restaurant. Ook hier lekker gegeten. Maar net nadat we klaar waren spotte ik een nogal grote kakkerlak die heel parmantig op ons af kwam lopen. Dit leverde een hoop gegil op.
Maar meteen afgerekend en toen terug gelopen naar het hotel.
Je bent vroeg in de avond echt  bekaf. Het is vandaag gelukkig droog en zonnig geweest.
Voor morgen staat er even niets op het programma.....