Dag 4 - Reisverslag uit Tambacounda, Senegal van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Tambacounda, Senegal van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Juli 2019 | Senegal, Tambacounda

Dag 4 • Georgetown-Tambacounda (Senegal)
Helaas kent Gambia een lange slavengeschiedenis. Via diverse dorpjes bereikten we gisteren Georgetown, gelegen op een eiland in de Gambiarivier. Onderweg vertelt Baba over deze verschrikkelijke periode van 1650 tot 1850.

Vanmorgen stonden we op na een niet al te comfortabele nacht.
Het tweepersoonsmatras was aan mijn kant niet ondersteund. Klamboe lag steeds in mijn gezicht en kussen leek wel een zandzak waar in de loop van de nacht een kuiltje in kwam. Hahahaha.
Maar ook hier gaat het licht worden en na een klein ontbijtje vertrokken we weer. Dit keer gaan we richting Senegal. En het is tot nu toe met reizen erg bewolkt. Dat is heel fijn eerlijk gezegd. In dit gebied zou het anders tussen de 40 en 45 graden zijn.

Morgen gaan we bij een lokaal dorp op bezoek. Het is gebruikelijk om als groep iets aan te bieden in de vorm van suiker, rijst ed. Dit als bedankje dat we bij hen mogen kijken. Dit gaan we weer doen bij een lokale markt. Het heeft vannacht erg geregend, je moet goed kijken waar je loopt. Het is een aardige modderpoel. Al redelijk snel komen de mannen met balen rijst, suiker en snoepjes voor de kinderen terug. Er wordt hier in Gambia en Senegal enorm veel suiker genuttigd.

Onderweg stoppen we voor iets lekkers bij een lokaal bakkertje. We kopen een paar koekjes die op spritsen lijken en 2 " rozijnenbroodjes". Zo kunnen we er even tegen totdat we in het hotel in Senegal kunnen lunchen.
In Senegal (officieel: République du Sénégal of Sounougal in het Wolof) rijden we naar Tambacounda waar we ook overnachten
Hier komen we om 14 uur aan. Het is een prachtig hotel met alles erop en eraan.
De lunch maken ze voor ons klaar en smaakt bijzonder goed.
Het is eigenlijk altijd kip, rijst en een uiensaus op steeds weer een andere manier gemaakt.
Na de lunch duikt iedereen het zwembad in om afkoeling te zoeken. Het is inmiddels zonnig en warm. We hebben veel lol met elkaar.

Om zes uur gaan we op pad om een stadswandeling te maken door het zogenoemde 'Tamba' met een bezoek aan de markt.
We merken op de markt dat ze minder makkelijk naar je toe komen. Mogelijkheid omdat Frans hier de voertaal is inplaats van Engels.
Om 20u staat het diner weer op het programma.
Dit keer was het vis met uien hahaha. Verandering van spijs doet eten.
Reisafstand ca. 165 km.