Rondreis door prachtig Zuid Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Rondreis door prachtig Zuid Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Rondreis door prachtig Zuid Afrika

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 September 2023 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Dag1:

Vandaag vertrekken we voor een 16 daagse rondreis naar Zuid-Afrika.

De vlucht is om 10.30u dus kunnen eerst een goede nacht maken.

De vlucht verloopt heel vlot en behoorlijk snel.

Nu kon ik ook echt de tijd nemen om naar een 3.15 uur durende film te kijken, Avatar haha. Kon toch nergens heen.

Ron heeft de vluchtgegevens de hele tijd voor zich gehad. Zodat hij af en toe kon kijken of de piloot geen verkeerde afslag nam...

Ook deed hij steeds hazeslaapjes.

Op Johannesburg aangekomen betrapte ik me erop dat ik de mensen aan het scannen was om te kijken of ze ook in onze reisgroep zouden zitten.

Ik keek vooral naar "grijze koppies", nou daar zat ik mooi mis.

Het is een zeer gemêleerde grote groep en het enige wat ik zeg dat wij het leeftijdgemiddelde opkrikken....

We maken kennis met Willem de chauffeur en Roe onze reisleidster.

De Zuid-Afrikaanse taal is geweldig. Ze laten bij werkwoorden de - en weg. Het is komisch maar zeker goed te verstaan.

We rijden in 10 min naar het hotel en komen daar om 23 uur aan.

We kregen de hoognodige informatie omdat we allemaal erg moe waren.

Om 8.30u vertrekken we morgen ochtend naar Pretoria.

Voor nu leggen we de spullen voor morgen klaar en gaan proberen te tukken.

• 18 September 2023 - 18:54

Claudia.:

Wat fijn dat de reis goed is verlopen. Nu op naar al het moois en nieuwe ervaringen. Lieve groet Claudia.