Prachtige rondreis door Zuid-Afrika - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Prachtige rondreis door Zuid-Afrika - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Prachtige rondreis door Zuid-Afrika

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 September 2023 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Dag 4:

Vanmorgen ging om 4 uur de wekker. Het was een pittig nachtje want je hoorde de halve nacht al onweer aankomen. En om 2 uur barstte het boven de lodge los. Het was een uur lang noodweer. Toen we opstonden was het droog en al 18 gr. Uiteindelijk is het 38 gr geworden.

Na een kop koffie gingen we op weg naar het wereldberoemde Kruger Nationaal park. Het was 20 min rijden en hier stapten we over op een 4-wheel drive.

We zagen de zon opkomen en hadden een ongelooflijk enthousiaste ranger. Zijn naam was: no matter!!

Binnen een half uur hadden we 2 van de Big Five (buffel en olifant) en 1 van de ugly five (hyena met 2 welpjes) gezien. We zagen ook veel impalas, gnoe, koedoe etc.

Ook hebben we 3x een jachtluipaard gezien wat heel bijzonder is.

Ik denk dat het anderhalve dag duurt voordat onze ogen weer de normale vorm hebben. We hebben nu spleetjes van het turen.

De rangers gaven aan elkaar door als er ergens leeuwen gespot worden. We zijn verschillende keren voor niks gereden omdat de olifanten de leeuwen weg joegen. De ranger stampvoeten nog net niet. Hij riep:"Vanaf nu heb ik een hekel aan olifanten" haha.

Aan de overkant van de rivier zagen we wel een groot open veld waar een gigantische kudde buffels werd opgejaagd. Maar de afstand was te groot om de leeuwen die dat op hun geweten hadden te spotten.

Wel zagen we krokodillen, nijlpaarden en mooie vogels.

Na een heerlijke lunch bij een golfpark.

Ja je leest dit goed, er was een enorm mooi golfpark aangelegd. Hier mocht je op eigen risico golfen. Het was een open vlakte waar ook het wild kon komen.

We zagen ook werkelijk mannen een balletje in het water slaan, ze gingen zoeken langs de waterkant. Hier dook steeds een nijlpaard boven water en er lag ook een grote krokodil in het zonnetje. Bizar om te zien.

Ondertussen moesten we ook ons eigen eten in de gaten houden omdat brutale apen ook wel zin in onze lunch hadden.

Ik heb mijn lunch eerlijk gedeeld met een klein eekhoorntje bij mijn voeten. Hij bedankte voor mijn sla blaadje naar deelde graag een patatje haha.

Na de lunch reden we weer langzaam naar de uitgang. We zijn uren onderweg geweest maar hebben maar een fractie van het park gezien.

Het gebied is bijna 2 miljoen hectare en grenst aan Mozambique en Zimbabwe.

Om 16 uur waren we terug in de lodge. Onderweg zagen we mensen "duim gooien".Hiermee bedoelen ze in Zuid-Afrika liften.

Moe maar zeer voldaan hebben we de rest van de middag even onze rust gepakt.

Morgen vertrekken we naar E-Swahiti.

• 20 September 2023 - 19:18

*Paula Hollander :

Geweldig dat jullie zoveel gezien hebben, ben benieuwd naar de rest van de foto's[e-1f60a][e-1f44d][e-1f603]

• 20 September 2023 - 19:43

Brigitte :

Wat n andere wereld hè ( en dan heb ik t niet eens over de 38 graden weer aantikken )

Zoveel indrukken .. geweldige ( en uitputtende!) dag voor jullie ! [e-1f44d]

Liefs B

• 20 September 2023 - 23:11

Danielle:

Wauw 3 keer een [e-1f406] geweldig!! Prachtig Krugerpark was vast een mooie dag. [e-1f618]

• 21 September 2023 - 09:56

Claudia ‘t Hoen:

Wat zal dat indrukwekkend zijn geweest, de big Five[e-1f44d][e-1f604]. Wat is dat groot dan zeg!!! 2 miljoen hectare!!

Hihi komisch dat het eekhoorntje al zo zijn smaak richting patat heeft ontwikkeld.

leuk die spraak van de bevolking, duimgooien[e-1f602]

wat een bijzondere dag met mooie indrukken[e-1f970]