Prachtige rondreis zuid Afrika - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Prachtige rondreis zuid Afrika - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Prachtige rondreis zuid Afrika

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 September 2023 | Zuid-Afrika, Graskop

Dag 3: (300km)

Vandaag gaan we de spectaculaire Panoramaroute rijden. Ten Noorden van de route liggen de Three Rondavels. Enorme rotsen die lijken op paddestoelen die uit een berg groeien en lijken qua uiterlijk op traditionele Afrikaanse ronde hutten.

Roe vertelde dat we de route in de vorm van een paardenschoen rijden (lees hoefijzer haha).

Ook vroeg ze of wij een kaart of een map hadden. Wij zeiden je bedoeld een plattegrond?

Toen zei Roe, " wat een leuk woord gebruiken jullie daarvoor" haha. Dit woord schreef ze meteen op want dat kende ze niet.

Ze vertelde dat ze op haar eerste rondreis met een bus vol Nederlanders aangaf dat de bus snel langs de kant ging aftrekken. Er werd natuurlijk heel hard gelachen door die groep. Haar werd uitgelegd wat dat in Nederland betekende. Roe legde uit dat dat in het Zuid Afrikaans gewoon de bus aan de kant laten stoppen is. Ze heeft zich voorgenomen dit nooit meer te zeggen. Ik begrijp waarom :)

Onze reis zette zich voort naar Bourke's Lucky Potholes. Dit zijn cilindrische kuilen en natuurlijke rotssculptuten die gedurende miljoenen jaren zijn uitgehold door watererosie door de Blyde-rivier.

Na ook een paar prachtige vergezichten waar je niet anders dan stil van kon worden gingen we weer verder met de bus.

We gingen naar Harries pannenkoekenhuis. Daar hebben we een heerlijke pannekoek gegeten. En genoten van een stukje chocolade dat we kochten bij een zaakje dat was uitgeroepen tot beste chocoladezaak van Zuid-Afrika. Jammie.....

Als laatste gingen we met onze gevulde buikjes naar een ander mooi uitkijkpunt :God's Window.

Helaas viel dit een beetje tegen, we hadden daarvoor al zoveel moois gezien. Dit overtrof dat niet.

We hadden daarna nog een optionele stop. Maar deze hebben we na stemmen in de bus laten vallen.

We waren best wel erg moe en hadden al te horen gekregen dat we morgen om 5.15 u weer weg zouden moeten naar het Kruger park.

Dus even nog een uurtje rust voor het eten en op tijd naar bed was aantrekkelijker.

Het avondeten is tot nu toe in een buffetvorm bij het overnacht adres. Er is verder niets in de buurt. We zitten in de middle of nowhere.

Het is nu 21 uur. We gaan tukken en op tijd weer uit ons mandje.

• 20 September 2023 - 17:00

Claudia:

Zo dan wat beleven jullie veel en zien jullie veel moois op een dag. Ik ben helemaal in voor deze reis, zo bijzonder.

zo leuk dat jullie zo genieten. Dikke knuf[e-1f970]