Rondreis door prachtig Zuid Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Rondreis door prachtig Zuid Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Rondreis door prachtig Zuid Afrika

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 September 2023 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Dag 2:(300 km)

Om 8.30u vertrekken we richting Pretoria. We horen in de bus de geschiedenis van het Voortrekker Monument. Hier ga ik jullie helemaal niet mee lastig vallen natuurlijk.

Op een groot centraal plein in Pretoria waar een heleboel interessante gebouwen zijn mogen we helaas niet uitstappen. Dit ivm de criminaliteit op dit moment daar. We rijden door naar het Kruger House en museum.

We hadden gehoopt dat de stad al prachtig paars gekleurd zou zijn door de jacarandabomen. Maar we zijn helaas nog iets te vroeg in het lente seizoen.

Ze hebben hier wel een raar gevoel voor humor, de gevangenis in Pretoria ligt tegenover het Freedom Park ( oké...)

Het links rijden is ook even wennen. Ook al rijd ik natuurlijk niet zelf:)

Een enorm standbeeld van Nelson Mandela (lees 9 meter hoog) zwaait je te gemoet bij het Uniegebouw.

Deze staat in een prachtig aangelegde tuin. Zeer indrukwekkend.

Het is gezellig in de bus en de sfeer van de groep is goed.

We gaan verder naar een grote mall, Hier zijn grote supermarkten, restaurantjes en winkels.

Hier krijgen we gelegenheid om te lunchen en rond te lopen.

Inmiddels is het zonnetje doorgebroken en zo'n 23gr. Helemaal lekker.

Na een volle buik (lees broodje gekocht bij de supermarkt met een heerlijke plak goudse kaas) stappen we weer in de bus richting Azul.

Hier heeft een zeer rijke boer een gigantisch groot stuk land gekocht en heeft daar wilde dieren op lopen. We zagen dus nu struisvogels, neushoorns en nog meer. Het riep voor mij een enorm dubbel gevoel op. Kreeg het idee van een dierentuin. En dat past niet in Zuid Afrika.

We gingen gelukkig snel door en daar vroeg in Roe om wat kleding advies voor morgen. Ze zei dat ik gewoon "plakkies" aan kon trekken.

Ik vroeg me af wat dat was, jullie vast ook. Het zijn namelijk slippers haha.

We kwamen om 18u aan in een prachtige lodge. Om 19 uur gaan we eten.

Morgen om 8 uur vertrekken en gaan we de panorama route doen.

• 18 September 2023 - 18:55

*Paula Hollander :

Panoramafoto op je plakkies[e-1f923] Ik maar denken dat plakkies laagje zou betekenen. Tot nu toe klinkt het al heel leuk allemaal[e-1f60a]

• 18 September 2023 - 18:59

Groet Claudia. :

Wauw wel indrukwekkend het beeld van Mandela.

en die plakkies die houden we erin. Hihi.

23 graden is een mooie temperatuur.

• 18 September 2023 - 20:02

Annemarie: