Rondreis door prachtig Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu Rondreis door prachtig Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Nagtegaal - WaarBenJij.nu

Rondreis door prachtig Afrika

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 September 2023 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 8: (265 km)

Vandaag nemen we afscheid van de noordkant van Zuid Afrika.

Om 6.45 uur zitten we aan het ontbijt, en ik merk dat ik wat weemoedig ben. Besef dat we nu naar een heel ander deel van het land gaan. Probeer deze natuur nog in me op te snuiven.

De rit naar het King Shaka International Airport in Durban Zou 4 uur duren. Maar wij staan er na 3 uur al. De reis ging heel voorspoedig.

Tijdens een tussentijdse plaspauze bij een tankstation stopte er een busje met allemaal mooi uitgedoste mensen. De muziek ging op strandje zeer luid en er werd volop gedanst. Een heerlijk swingend begin van de dag.

Het blijkt een feestdag te zijn waarop elke etnische groep in zijn eigen klederdracht de straat op gaat en muziek maakt of danst ed.

Op het vliegveld konden we ook zeer rap de koffers kwijt en door de security.

We hebben even bij de shops gekeken, gelunched en daarna mochten we het vliegtuigje in. Het was een klein vliegtuig van CEMair waar 90 personen in kunnen. We zaten er bijna alleen met onze groep in.

De vlucht duurde 2 uur. Ook in Kaapstad hadden we binnen no time onze koffers en konden we een andere bus met andere chauffeur in.

Het is even schakelen want het waait en regent hier enorm.

Door dit weer konden we helaas de tafelberg niet op. We komen eind van de week terug en hopen dat het weer dan beter is en we wel omhoog kunnen.

Na 25 min rijden kwamen we in ons hotel aan waar we 1 nacht zullen overnachten. Het was inmiddels 16.30u.

We konden ons kort even opfrissen want vertrokken om 17.45 uur naar de waterkant van Kaapstad om daar even rond te lopen te shoppen of te eten.

Wij belanden met het zelfde gezelschap als gisteren in een gezellig restaurant waar springbok en zebra ( zonder strepen hahahaha) gegeten werd. Ik was niet zo dapper en at een heerlijke kip corden bleu.

Om 20 uur werden we weer bij de bus verwacht en werden we terug gebracht naar het hotel.

De vermoeidheid sloeg na zo'n lange reisdag toch bij iedereen toe. Het is een mooi hotel maar het tocht aardig onder een kier van het raam. Dit geeft een mooi fluit concert.

Ik zeg oordopjes in en onder de wol.

Morgen vertrekken we om 8 uur naar Stellenbosch de wijngaarden.

Morgen weer een nieuwe dag.

• 25 September 2023 - 09:39

Claudia.:

Wat een ervaring in zo’n klein vliegtuig. En hopen[e-1f64f]dat het weer eind van de week beter is voor de Tafelberg. Geniet[e-1f970][e-1f970]